Producătorii din Republica Moldova livrează primele fructe unuia din cei mai mari distribuitori din România

Pe 16 octombrie 2017, compania Ionextrans SRL din raionul Ialoveni a expediat primul camion de fructe proaspete în reţeaua de comerţ Auchan Retail România. Livrarea este rezultatul eforturilor comune ale membrilor Asociaţiei Moldova Fruct şi PNUD Moldova de diversificare a pieţelor de export şi a categoriilor de cumpărători pentru fructele moldoveneşti.

În toamna anului 2016, peste 10 producători şi exportatori de fructe din cadrul Asociaţiei au participat cu un stand comun la expoziţia Indagra Food, cu suportul Guvernului României şi al PNUD Moldova. Interacţiunea cu reprezentanţii distribuitorului francez, stabilită atunci, a continuat cu vizite la livezile şi facilităţile de ambalare din cadrul Asociaţiei.

„Ne-am stabilit obiectivul să mărim în fiecare an cota de export pe pieţele alternative, iar în acest sezon ne-a reuşit să exportăm pe piaţa Uniunii Europene. E un drum ambiţios, dar inevitabil, iar primul succes ne dă şi mai multă încredere în calitatea produselor moldoveneşti şi valoarea lor pe plan global”, afirmă Ion Ionaş, Directorul Ionextrans SRL.

Primii struguri şi prune proaspete au apărut pe rafturile magazinelor la sfârşitul lunii octombrie 2017. Companiile planifică să extindă cooperarea şi pentru categorii noi de fructe.

Auchan Retail România deţine 33 de magazine format hipermarket şi urmează să deschidă câteva sute de magazine de proximitate. Această categorie de magazine va comercializa categorii noi de produse, printre care şi gustări porţionate din fructe, segment în care producătorii de fructe din Republica Moldova au deja experienţă.

Dezvoltarea sectorului fructelor proaspete, care este unul dintre cele mai dinamice, contribuie substanţial la dezvoltarea locală, atât datorită noilor locuri de muncă, cât şi investiţiilor adiţionale în explorarea tehnologiilor moderne. Diversificarea pieţelor de export pentru producţia autohtonă prezintă o prioritate cheie pentru dezvoltarea sectorului.

Modelul actual de business a celor mai performanţi producători este axat pe valorificarea oportunităţilor pe pieţe noi, precum şi eforturi continue la compartimentul inovare”, afirmă Dumitru Vasilescu, manager de proiect la PNUD Moldova.

Participarea producătorilor şi exportatorilor de fructe la ediţia din 2016 a expoziţiei târg Indagra Food a fost asigurată de proiectul „Dezvoltarea afacerilor inovative pentru o creştere economică durabilă la nivel local” al PNUD Moldova, cu suportul Guvernului României şi membrilor Asociaţiei Moldova Fruct.

Distribuie pe facebook
Distribuie pe twitter
Distribuie pe linkedin